TaxPC | Administratiekantoor / administrateur Maastricht
Op zoek naar een professioneel administratiekantoor / administrateur of gewoon hulp nodig met uw administratie? TaxPC is een professioneel belasting advies- en administratiekantoor gevestigd in Maastricht. Wij leggen de nadruk op persoonlijk contact en het in begrijpelijke taal uitleggen van cijfers en andere relevante informatie.
429
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-429,qode-listing-1.0.1,qode-social-login-1.0,qode-news-1.0,qode-quick-links-1.0,qode-restaurant-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-12.1,qode-theme-bridge,bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Administratie

TaxPC, uw administratie in goede handen

Waarom voert u eigenlijk een administratie? In de eerste plaats voor uzelf zodat u te allen tijde weet hoe uw bedrijf er financieel en fiscaal voor staat. In de tweede plaats omdat de belastingdienst bepaalde gegevens van u vraagt. U wilt als bedrijf immers weten welke klanten nog niet betaald hebben en hoe de ouderdomsopbouw van uw debiteurenpositie is.
.
Heeft u in uw voorraad wellicht winkeldochters, artikelen die uit de mode zijn en niets meer waard zijn, zitten? U wilt toch een goede onderbouwing van uw declaratie kunnen geven van uw gewerkte uren. Welke crediteuren moet u nog betalen en wanneer zijn de posten vervallen? Hoeveel bedraagt de stand van bank en kas? Allemaal vragen die uit een juist en tijdig gevoerde administratie zo af te lezen zijn. Indien administratie tijdig is bijgewerkt kunt u er bijvoorbeeld ervoor kiezen om investeringen (en investeringsaftrek) nog dit jaar te doen of juist door te schuiven naar volgend jaar, afhankelijk van het resultaat tot nu toe. TaxPC helpt u bij het voeren van uw administratie. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op en laat u adviseren op dit vlak.

administratiekantoor administrateur maastricht

Financiële administratie

Een juiste financiële administratie is essentieel voor een bedrijf. Hierbij maakt het niet uit of u een multinational of een kleine zelfstandige zonder personeel bent. De belastingdienst eist een goed overzicht van al uw financiële activiteiten en stelt daar strenge regels aan. Aan u dus de vraag of u de financiële administratie zelf gaat doen of wilt gaan uitbesteden.

 

Uit een goed gevoerde financiële administratie volgt de BTW aangifte automatisch en ook het samenstellen van de jaarrekening wordt een stuk eenvoudiger, mits u systematisch, tijdig en consequent de boekingen invoert. Een belangrijke overweging om uit te besteden is hiermee aangegeven.

Projecten administratie

Een goede projecten administratie is van belang bij projectmatig gestuurde organisaties. TaxPC heeft al voor diverse bedrijven gewerkt die projecten als core business hadden, zoals architectenbureau’s en projectontwikkelaars.

 

Vandaar dat wij met recht kunnen zeggen dat we veel ervaring hebben in het voeren van administraties en het samenstellen van jaarrekeningen van dergelijke (meestal bouwgerelateerde) organisaties. Hierbij kwamen onder andere werkproblematiek en BTW / overdrachtsbelasting-gerelateerde vraagstukken regelmatig aan de orde.

Salaris- en personeelsadministratie

Uw medewerkers verwachten hun salaris op tijd te ontvangen. Gebaseerd op een salarisstrook die klopt. TaxPC kan u helpen de salarissen snel en eenvoudig te verwerken. Van periodieke mutaties en de (digitale) loonstrook tot de loonaangifteen verzamelloonstaat aan het einde van het boekjaar.

 

De loonadministratie wordt geïntegreerd verwerkt in Exact Online, zodat ook bij de tussentijdse rapportages bruto loonkosten in het (bedrijfs)resultaat verwerkt zijn.

Online boekbouden

TaxPC werkt met Exact Online pakket van het gerenommeerde automatiseringsbedrijf Exact, waarin het mogelijk is dat de cliënt zelf zijn of haar administratie voert en TaxPC de controles daarop uitvoert. Het is uiteraard ook mogelijk dat TaxPC de gehele administratie voert in Exact Online, en de cliënt een kijkfunctie krijgt, waardoor cliënt altijd op de hoogte is van de laatste stand van zaken.

 

De BTW aangifte volgt uit de juist gevoerde administratie en kan digitaal verzonden worden naar de belastingdienst. Ook de loonadministratie en vaste activa administratie kan geïntegreerd in Exact Online worden bijgehouden.

Grootboek

Een grootboek wordt ingedeeld in balansrekeningen en resultatenrekeningen. De balansrekeningen geven op moment x de stand aan van je bezittingen, zoals vaste activa, voorraden, vorderingen, liquide middelen en hoe die gefinancierd zijn, met eigen vermogen of met vreemd vermogen.

 

Resultatenrekeningen laten opbrengsten en kosten zien, resulterend in een winstof verlies over een bepaalde periode. In het grootboek valt terug te lezen hoe die stand op een bepaald moment opgebouwd is.

Heeft u vragen of wilt u meer informatie over een van de bovenstaande punten? Neem gerust contact met ons op.